شناخت وهابیت

...پایگاهی جهت شناخت فرقه ضاله ی وهابیت

شناخت وهابیت

...پایگاهی جهت شناخت فرقه ضاله ی وهابیت

قاتل هزاران شیعه افغان، با وساطت قطر آزاد شدند

پنجشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۲۸ ب.ظ

سایت شبکه "سی ان ان" در گزارشی نوشت: یکی از اعضای طالبانی که با وساطت قطر در معاوضه یک سرباز آمریکایی با 5 عضو طالبان آزاد شده "محمدفاضل" تروریست خطرناکی است که از سوی آمریکا تحت تعقیب بوده و عامل قتل هزاران شیعه افغان است.


آمریکا به تازگی با وساطت قطر و در مقابل آزاد سازیِ یک سرباز آمریکایی به نام "بویی برگدال"، پنج عضو طالبان را آزاد کرد. 



شبکه "سی ان ان" در گزارشی ضمن پرداحت به این مسئله گفت یکی از اعضای طالبانی که با وساطت قطر در این معاوضه آزاد شده "محمدفاضل" تروریست خطرناکی است که از سوی آمریکا تحت تعقیب بوده و عامل قتل هزاران شیعه افغان است. 


شایان ذکر است که "پنج عضو طالبان از جمله‌ی مقامات رده‌بالای سیاسی و نظامی دولت پشین طالبان بودند. "ملا عبدالحق وثیق" مسئول مبارزه با جرایم، "محمد فاضل مظلوم" معاون وزیر دفاع و رییس ستاد مشترک ارتش که در سال 1377 و 1388 مسئول جنگ و قتل عام مردم هزاره در شمال کشور بوده است، "ملا خیرالله خیر‌خواه" وزیر داخله و والی هرات و فرمانده‌ نظامی‌ طالبان،" ملا نوری" والی بلخ و بغلان و مسئول قتل‌های دسته‌جمعی در شمال کشور و ملا محمد نبی عمری که مسئولیت اداره‌ی امنیت ولایت زابل را برعهده داشت و عضو شبکه‌ی حقانی بوده است."

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی